E+ mobilność kadry

Program Erasmus+ w zakresie mobilności kadry, to pierwsze nasze samodzielne wyzwanie tego typu. Do tej pory byliśmy organizacją partnerską w programach realizowanych przez inne instytucje. Do działania zmotywowała nas Pani Kasia Baca, mama uczennicy z mojej klasy. Szczerze mówiąc, to ona była i jest dobrym duchem naszego projektu.

W związku ze zmianami struktury szkolnictwa w Polsce, nasza szkoła stanęła przed nowymi wyzwaniami: skuteczniejsza promocja szkoły, szersza współpraca ze środowiskiem lokalnym, zwiększenie naboru uczniów. Doszliśmy do wniosku, że pozytywne skutki osiągniemy wtedy, gdy zaczniemy zmiany od siebie.

Opracowany został projekt Erasmus + „ Szkoła artystyczna otwarta na świat”. Zakłada on zwiększenie kompetencji językowych kadry nauczycielskiej naszej szkoły, tak byśmy mogli swobodnie współpracować z zagranicznymi gośćmi czy partnerami przyszłych projektów. Udział części kadry w szkoleniach metodycznych, dotyczących nowoczesnych, skuteczniejszych metod nauczania oraz stosowania technologii informacyjnych. Chcemy być szkołą, w której uczniowie będą się dobrze czuli i przyswajali sobie wiedzę w taki sposób, by trwale z nimi została.

W ramach programu Erasmus + nasza szkoła korzysta z platformy Education School Gateway czy eTweening.  Dzięki temu zawieramy znajomości z nauczycielami z krajów Unii Europejskiej oraz pracujemy nad nowymi , wspólnymi projektami. Kolejne przed nami.

W programie uczestniczą 23 osoby: pani Dyrektor, obsługa sekretariatu, nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących i artystycznych. W ramach mobilności kadry nasi nauczyciele wzięli udział w szkoleniach zagranicznych, organizowanych na Malcie:

GENERAL ENGLISH

TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING

CLIL-METHODS AND ICT TOOLS FOR TEACHERS WORKING WITH CLIL

oraz w  Wielkiej Brytanii:

GENERAL ENGLISH

CONTENT & LANGUAGE INTEGRATED LEARNING

LANGUAGE, METHODOLOGY AND CULTURE

CREATIVE TEACHING SECONDARY-ADULT


Przedstawiamy efekty pracy naszej uczennicy Karoliny Starzyńskiej , która podjęła się tłumaczenia fragmentu książki ” Alicja w krainie czarów”. Pracę  wykonała w ramach zajęć z języka polskiego, prowadzonych przez panią Marię Moryc, jedną z uczestniczek programu Erasmus +.  Inspirowani zagranicznymi kursami wykorzystujemy język angielski na innych przedmiotach, stosując elementy CLIL.

Tłumaczenie poprzedzone jest refleksją naszej uczennicy związaną z praca i trudnościami na jakie napotkała mierząc się z tekstem.

tłumaczenia fragmentu książki Alicja w krainie czarów


Innowacja pedagogiczna – I need English


Podstawowe pojęcia z historii sztuki

 


Etching

Lithography


Autor Natasza Remesz


Nowe trendy w sztuce współczesnej


Erasmus + KA1 – od czego zacząć?


Nowoczesne technologie komunikacyjne w edukacji szkolnej


Szkoła artystyczna otwarta na Świat – Blog uczestników Erasmus+ w Zespole Szkół Plastycznych w Dąbrowie Górniczej


Innowacyjne metody i techniki w nauczaniu języków obcych


Witraże średniowieczne


Tendencje we współczesnym projektowaniu


Jak uczyć, by nauczyć, czyli innowacyjne metody, które zmotywują uczniów do nauki


SKUTECZNE UCZENIE SIĘ


Wernisaż wystawy fotograficznej – „Oxford, Brighton, Malta 2019 – photo exhibition” – luty 2020 r.


„Kolorowa patera – to ja – to moje emocje”

Warsztaty arteterapeutyczne w języku angielskim – Scenariusz zajęć
Art therapy workshops in English


Wystawa malarstwa uczestnika Erasmus Plus Grzegorza Skrzypka w szkole ELC , w Brighton. 11.07.2019.